ایفت ابرو و پیشانی

۳ روش مؤثر و کاربردی برای لیفت ابرو و پیشانی

لیفت پیشانی و ابرو یکی از روش‌های جوان‌سازی از طریق بالا کشیدن پوست نواحی پیشانی و ابرو است. در این میان لیفت پیشانی و ابرو و پلک که در زیرمجموعه لیفت صورت قرار می‌گیرد به روش‌های مختلف از جمله جراحی پلاستیک، تزریق ژل و بوتاکس به وسیله فیلر و ژل و لیفت به وسیله نخ انجام می‌شود.

در این نوشتار با ما همراه باشید تا در مورد لیفت پیشانی و ابرو از طریق برش، لیفت تمپورال (شقیقه)، آندوسکوپیک که نسبت به سایر روش‌ها دوام بیشتری دارند و سال‌ها ماندگارند و مراقبت‌های قبل و بعد از عمل، معایب و مزایای آن برای شما بگوییم.

لیفت ابرو و پیشانی به چند روش انجام می‌شود؟

لیفت ابرو و پیشانی به چند روش انجام می‌شود؟

در مجموع سه روش جراحی برای لیفت یا بالا کشیدن ابرو و پیشانی وجود دارد: لیفت به روش اندوسکوپیک، لیفت تمپورال (شقیقه)، لیفت ابرو از طریق برش یا Hairline. معمولاً عمل جراحی لیفت ابرو و پیشانی همراه با جراحی‌های زیبای پلک فوقانی (بلفاروپلاستی) و بسته به شرایط بیمار انجام می‌شود.

 

چه کسانی نیاز به عمل جراحی لیفت ابرو و پیشانی دارند

افرادی که شرایط زیر را داشته باشند، می‌توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت ابرو و پیشانی باشند:

۱-  ابروها پایین‌تر از حد طبیعی باشد که باعث شود صورت فرد غمگین یا خسته به نظر برسد یا ابروها قوس زیبایی نداشته باشد.

۲-  وجود چین‌وچروک‌های افقی در ناحیه پیشانی

۳-  وجود چین‌وچروک‌های عمودی در فاصله بین ابروها

 

لیفت و بالا کشیدن ابروها و پیشانی با عمل برش اندوسکوپیک

لیفت و بالا کشیدن ابروها و پیشانی با عمل برش اندوسکوپیک

با افزایش سن و شل شدن عضلات معمولاً پوست صورت در نواحی ابرو پیشانی دچار افتادگی شده و همچنین افتادگی پلک‌ها کم کم خود را نشان می‌دهد در نتیجه چهره فرد خسته، اخمو، غمگین و مسن‌تر از سن واقعی‌اش نشان داده می‌شود. با استفاده از روش برش اندوسکوپیک که کمترین آسیب و عارضه را برای فرد متقاضی عمل دارد، م توان بالا کشیدن ابروی بیمار را با حذف یا تغییر عضلات موجود در بالای چشم‌ها انجام داد. به این ترتیب خطوط پیشانی هموار و با رفع افتادگی ابرو ظاهر جوان‌تری برای فرد ایجاد می‌شود. این روش جراحی و استفاده از مزایای لیفت ابرو، اغلب با سایر عمل‌ها مثل بلفاروپلاستی (جراحی پلک) و لیفت پیشانی انجام می‌شود تا به این ترتیب بتوان ظاهر چشم‌ها و سایر نقاط صورت را بهبود بخشید.

لیفت ابرو و پیشانی

در عمل زیبایی برش اندوسکوپیک، لیفت ابرو و پیشانی با ایجاد دو یا چند برش داخل موها به روش معمول یا با استفاده از اندوسکوپ که لوله‌ای نازک با یک دوربین کوچک است از راه شکاف‌های ایجاد شده در پوست سر، وارد می‌شوند. در این روش بدون برش از روی ابرو ناحیه ابرو و پیشانی لیفت می‌شود و ساختمان‌های عمقی دوخته می‌شوند. به این ترتیب چین‌های عمیق ناشی از افتادگی پوست کاهش یافته و ابروها بالا برده می‌شوند. در روش اندوسکوپیک علاوه بر لیفت ابرو، عضلات اخم باز شده و همین امر باعث بهبود همیشگی چروک‌های ناشی از اخم می‌شود.

در روش اندوسکوپیک، ابتدا لازم است که یک شکاف در در خط موی فرد ایجاد شود و به این ترتیب برش ایجاد شده پس از عمل و بعد از بهبود کامل جای زخم دیده نمی‌شود. بهتر است افرادی که پیشانی چندان بلندی ندارند (ارتفاع پیشانی کمتر از ۷ سانتی‌متر) روش اندوسکوپیک را برای لیفت ابرو و پیشانی البته با توجه به نظر پزشک انتخاب کنند.

محل برش جراحی بالا کشیدن ابرو، به‌طور معمول با روش‌های زیر بسته می‌شود:

  • بخیه‌های معمولی یا قابل جذب
  • چسب‌های پوستی
  • گیره‌های مخصوص

 

مزایای عمل برش اندوسکوپیک برای لیفت پیشانی و ابرو

مزایای عمل برش اندوسکوپیک برای لیفت پیشانی و ابروها

عمل جراحی زیبایی برش آندوسکوپی برای لیفت پیشانی و ابرو، با بیهوشی به صورت عمومی انجام می‌شود.

  • لیفت پیشانی و ابرو به روش آندوسکوپی روشی پیشرفته برای لیفت پیشانی است که اجازه حداقل برش را می‌دهد؛ ریسک کمتری دارد و زمان نقاهت نیز کوتاهتر است.
  • در لیفت ابرو و پیشانی به روش برش آندوسکوپی، پزشک جراح بافت و عضلات ابرو و پیشانی را بدون ایجاد شکاف‌های بزرگ و مشخص‌ترمیم و بازسازی می‌کند.
  • اگر ابروهای شما بیش از اندازه پایین هستند با عمل زیبایی به روش آندوسکوپی به راحتی می‌توانید این نقص را اصلاح و ظاهری طبیعی، متقارن و زیبا به ابروهای‌تان ببخشید. به این ترتیب حالت چشمان‌تان هم زیباتر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.
  • برش آندوسکوپی یک روش کمتر تهاجمی است و به همین دلیل عملی با ریسک پایین محسوب می‌شود. با این‌همه قبل از انجام عمل لازم است که حتماً با پزشک معالج ملاقات و مشورت کنید.
  • در روش جراحی آندوسکوپی به دلیل وجود دوربین فیلمبرداری در ابزار اندوسکوپ، بافت‌های محل جراحی بزرگنمایی می‌شوند و در نتیجه جراحت و شکاف کمتری نسبت به سایر روش‌ها ایجاد می‌شود.
  • برش آندوسکوپی یا لیفت آندوسکوپی یک روش مدرن برای لیفت ابرو و پیشانی است.

 

روش لیفت تمپورال (شقیقه) برای لیفت ابرو و پیشانی

روش لیفت تمپورال (شقیقه) برای لیفت ابرو و پیشانی

افرادی که پیشانی چندان بلندی ندارند و در میان ابروهای‌شان چین و چروک وجود ندارد معمولاً کاندیدای لیفت ابرو و پیشانی به روش «تمپورال» هستند. در این روش برش‌های کوچکی در منطقه پیشانی و پوست سر و عمدتاً در قسمت شقیقه ایجاد می‌شود. مزیت این روش ایجاد برش‌های کوچک است که عمدتاً زیر موهای شقیقه مخفی می‌شوند. اما معمولاً این روش چندان پایدار نیست و بعد از حدود ۴ سال دوباره پیشانی و ابروها نیاز به لیفت پیدا می‌کنند. با این‌همه روش لیفت تمپورال برای افراد مسن که در قسمت پیشانی چین و چروک‌های عمیق دارند مناسب است.

 

روش برش یا Hairline برای لیفت پیشانی و ابرو

روش برش یا Hairline برای لیفت پیشانی و ابرو

افرادی که پیشانی بلند دارند (ارتفاع بیش از ۷ سانتی‌متر) معمولاً کاندیدای لیفت پیشانی و ابرو به روش «Hairline» محسوب می‌شوند. در این روش Hairline یا محل تلاقی پوست مودار سر و پوست بدون موی پیشانی برش داده می‌شود. در روش برش یا Hairline علاوه‌بر لیفت ابرو، پوست اضافه پیشانی نیز برداشته می‌شود.

 

عوارض بعد از عمل لیفت ابرو و پیشانی

 

عمل جراحی لیفت پیشانی و ابرو اگر توسط پزشک جراح متخصص و مجرب انجام شود عارضه خاصی ندارد. برای مدت کوتاهی تورم، کبودی دور چشم، درد و خارش، احساس کرختی یا خشکی پوست ممکن است در محل جراحی احساس شود. در مجموع این عوارض موقتی هستند و بعد از چند روز برطرف می‌شوند.

 

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت پیشانی و ابرو

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت پیشانی و ابرو

  • معمولاً بعد از عمل به بیمار توصیه می‌شود که از کمپرس سرد تا سه روز استفاده کرده و هنگام خواب از چند بالش استفاده کرده و سر تخت را بالا برد.
  • بعد از عمل تا ۲ الی ۳ ماه فرد نباید در معرض تابش شدید آفتاب قرار بگیرد و باید از عینک آفتابی استفاده نماید.
  • بیمار می‌تواند ۷ روز بعد از عمل لیفت به کار و زندگی روزمره و حدود یک ماه بعد از عمل ورزش و فعالیت‌های شدید بدنی را از سر بگیرد.
  • یک هفته قبل از عمل و تا یک ماه بعد از عمل بیمار حق سیگار کشیدن ندارد.
  • ۴۸ ساعت پس از عمل که زخم‌ها بسته شده‌اند می‌توانید دوش بگیرید اما از فشار زیاد آب به محل زخم پیشگیری کنید.
  • اگر از سشوار برای خشک کردن موهایتان استفاده می‌کنید هرگز آن را روی درجه داغ و گرمای بالا قرار ندهید چرا که ممکن است بدلیل بی‌حسی پوست سر، گرمای بیش از حد سشوار را احساس نکنید.

 

عکس های مرتبط با لیف ابرو و پیشانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *